pátek 21. června 2013

Kamarádi s datem spotřeby...

Lidský život je dlouhý. Pokud nevezmeme v potaz nějakou katastrofu, nebo dobrovolné ukončení života. Během mnoha let při kterých člověk roste, dospívá, moudří a stárne poznává mnoho lidí. Někteří naším životem jen proplují, jiní v něm zůstanou mnoho let..někteří dokonce do konce života. Nemluvím o partnerech, ale mluvím o kamarádech. O lidech, kteří jsou pro každého důležití. Každý by měl podle mě mít nějakého kamaráda, přátele, lidi, kteří jsou mu blízcí.
Nejde o nikoho z rodiny je to někdo koho poznáte ve škole, na ulici, na akci, v práci..kdekoliv můžete potkat někoho, kdo se ve vašem životě nějakým způsobem zdrží a může ho jedině obohatit (jedná-li se o opravdu dobrého kamaráda).
Mám hodně přátel. Někdo by řekl až moc. Jedni jsou dlouholetí, jiní se zatím vejdou do 5 let naší známosti. Některé jsem poznala díky škole, jiné díky tancování a ty nejposlednější díky práci....
Postupem času se dá zjistit, kdo je držák a hlavně kdo o vás opravdu stojí a samozřejmě i obráceně. Nejvtipnější je, že postupem času zjišťuji, že i někdo koho znám dost let už pro mě není tak důležitý (a to ne kvůli tomu, že bych byla mrcha, co kamarády střídá jako ponožky, ale kvůli tomu, že už to není takový přítel, neobohacujeme se, nic mi nedává, nic nebere). Myslím si, že to je docela smutné zjištění. Kamarádi přece nejsou jako hračky, se kterými si hrajete a pak když už nejsou nic moc je odhodíte. Není to jogurt, kterému vypršela spotřební lhůta..je to člověk, kterého znáte pěknou řádku let a co se stane, že najednou už to není kamarád jako dřív?...
Jak se říká: někteří lidé jsou ve vašem životě dlouho a neovlivní vás a nezasáhnou tolik jako ti, kteří jsou v něm jen chvíli. Neříkám, že to je katastrofa, ale došla jsem díky jedné záležitosti takovému zjištění a docela mě to zamrzelo..uvědomila jsem si, že to už prostě není to pravé ořechové...a že preferuju jogurty s delší dobou  trvanlivosti!

A i přes tohle temné zamyšlení nad přátelstvím musím říct, že všechny svoje kamarády zbožňuju a udělala bych pro ně cokoliv. Přátelství je pro mě strašně, strašně důležité a neumím si představit, že bych o jednoho ze svých milovaných přátel přišla!!!! :)

A co vy a přátelství? Je pro vás důležité, nebo kamarády ke svému životu nepotřebujete?




Žádné komentáře:

Okomentovat